2013. február 12., kedd

Spenótos csusza kecskesajttal



Nem szoktam receptversenyekre benevezni. Most se akartam, pedig láttam korábban is a Soós tészta receptversenyét. Aztán nem is foglalkoztam vele, mert nekem van egy jól bevált tésztamárkám, és azt veszem  szinte mindig. Aztán legutóbb a boltban megláttam a Soós termékeket. Az egyiket azzal a lendülettel lekaptam a polcról, lelki szemeim előtt megjelent, ahogy a kifőtt csuszatésztát összeforgatom a hasonló alakú fokhagymás spenóttal, majd valamilyen keménysajtot hasonló formában ráhajigálok a tetejére... Hmmm... Ha már ennyire megihletett - hozzáteszem, ezzel a rendkívül egyszerű feltéttel - akkor mindenképp a blogon a helye, meg talán a versenyen is. 
Mindenféle ételt szeretek, a tészta ez egy különösen nagy kedvencem. Legszívesebben azokat a tésztákat főzöm és eszem, amiken nem tocsog a szósz - egyetlen kivétel a paradicsomos spagetti friss paradicsomból. No, ez is egy ilyen tészta. Nem tocsog, ellenben a spenót szinte ropog az ember foga alatt. Másfél éves Tündér Kisfiam olyan tempóban tolta befelé, hogy csak pislogtam, marad e vacsorára még egy kevés nekem??? :D

Hozzávalók:
200 g (Soós prémió) csuszatészta, 500 g spenót (leveles), 6-8 gerezd fokhagyma, 100 g kecskesajt, olíva olaj, szerecsendió, bors, só


Tegyünk fel egy fazékban vizet a tésztának. Pucoljuk meg a fokhagymát és vágjuk vékony szeletekre. A spenótot mossuk meg és jól csepegtessük le (ha nincs szezonja használhatunk fagyasztottat is)

Kevés (vagy sok, ki mennyire szereti:)) olíva olajat forrósítunk egy serpenyőben, majd egy pillanatra rádobjuk az apróra vágott fokhagymát. Ne pirítsuk meg. Ezután fonnyasszuk meg rajta a spenótot.

Közben ha felforrt a víz, sózzuk és tegyük bele a csuszatésztánkat.

Ha megfőtt a tészta, szűrjük le és még forrón szedjük a spenótra. Forgassuk össze, fűszerezzük sóval, borssal és szerecsendióval. A tetejére vékonyra szelt kecskesajtot szórunk



Remélem, Nektek is ízlett :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...