2013. február 6., szerda

Cukormentes kihívás - 4. nap és a bulgur

Úgy érzem, most jelentkeztek az első tüneteim, már ami a cukor elvonást illeti. Igazából nem hiszem, hogy ez kifejezetten a cukor nélkülözése miatt lenne - hiszen egyébként sem eszünk cukrot, csak mézet és abból is mértékkel - inkább a megváltozott étrend miatt lecsökkent szénhidrátbevitel okozta. Szóval tegnap este 10 órakor rámtört az éhség! Nem az édesség iránti "mindjárt megeszek egy tábla csokit"-féle, hanem az a kőkemény gyomormardosó éhség. Először elhatároztam, hogy nem eszek semmit. Ittam egy pohár vizet, hátha. De nem. Nem akart csillapodni, és a gyomrom is korgott már. Nem volt mit tenni, megettem egy narancsot. Ez az egy narancs azonban megalapozott egy kellemes, pihentető alvást reggelig :)
Azt meg kell hagyni, elég nehéz változatosan étkezni, ha két kis Tündérre és a Kedvesére is főz az ember lánya,  mert mire az én ebédem készíteném, arra már nem marad idő egyszerűen - persze a mai nap nagyon sűrű volt, mert reggel vittük oltásra a Kicsiket, aztán haza, aztán boltba vissza, aztán gyorsan ebédfőzés - Kicsiknek pörkölt krumplival (ezt kérték, akkor nincs mit tenni :)), Kedvesemnek grillezett füstölt gomolya krumplival. Vajon én mit ettem? :) Igen, krumplit. Egyébként jól esett, így szeretem legjobban a burgonyát. A megpucolt, darabolt krumplit wokba teszem, meglocsolom kis olíva olajjal, pici sóval ízesítem. Fedő alatt majdnem teljesen puhára párolom, aztán fedő le és szépen megpirítom. Nagyon jó volt :)



A bulgur

Amikor kislány voltam, még nem volt elterjedt ennyiféle köret használata a konyhában. Nagyon örülök, hogy felnőtt koromra megnyílt  a lehetősége, hogy változatosabban főzhessünk. Ha rizses ételt készítenék, máris itt van több alternatíva annak a helyettesítésére, és általában ezek egészségesebbek is. A bulgur az egyik kedvencem. Nemcsak nekem, az egész család szívesen fogyasztja.
Lényegében a bulgur nem más, mint tört búza. Létezik nagyobb szemű változata, ezeket önálló köretként érdemes elkészíteni, és van apróbb szemű bulgur is, amit inkább salátákhoz adhatunk. Leginkább sós ételekhez készítjük, de tejjel és mézzel felfőzve is nagyon kiadós. Hasonló, mint nálunk a tejberizs. Könnyen átveszi az ízeket, így rengeteg módon hasznosíthatjuk.
Elkészítése egyszerű. A nagyobb szeműeket forrásban lévő vízbe tesszük és pár perc alatt puhára főzzük. Az apróbb szeműeket elég csak leforrázni, mint a kuszkuszt, hamar megpuhul.
Rostban, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, pl sok benne a B vitamin és a vas. 


4. nap

2l víz + gyógytea

Reggeli - Zabpehely natur joghurttal 

Tízórai - 1 pohár céklalé

Ebéd - Pici olíva olajon sült krumpli

Uzsonna - Fél marék napraforgó mag

Vacsora - Bulgur párolt zöldségekkel

A kihívás részleteit Zizi blogján olvashatjátok, itt.

Kapcsolódó bejegyzések, itt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...