2012. február 6., hétfő

Finn almatorta



A hétvégén úgy jártam - amit természetesen tudtam előre :) - hogy a pénteki Szilvás mákos süti utolsó darabjai a szombat reggeli kávé mellett végezték, így délután másikat kellett csinálni, mert barátaink meglátogattak minket. Kedvesem azt kérte, hogy olyat süssek, amit ő nem szeret, mert már túl sok volt a jóból. Így erre az almás sütire esett a választás. Nemrég ettem Magdi barátnőmnél. Nagyon finom, én csak annyit változtattam benne, hogy a cukrot mézre cseréltem és tettem a tésztába 2 ek whiskyt (biztos rummal is finom, de most nem volt itthon). A méz miatt tömörebb lett a tésztája, cukorral inkább az a szokásos levegős kevert tészta jellege van. Azonban ennek köszönhetően Kedvesem is eltüntetett pár szeletet frissen gyorsan, de még a másnap reggeli kávé mellé is elfért egy darabka :)


Másnap is nagyon finom - ha marad :)


Hozzávalók:
50 dkg alma reszelve
2 tojás
1 dl méz (vagy 2 dl cukor az eredeti recept szerint)
5 dkg olvasztott vaj
2 dl joghurt
3 dl liszt
1 fél cs sütőpor
vaníliás cukor
fahéj
barna cukor

A sütőt előmelegítem 200 fokra.

A tojást és a mézet (vagy cukrot) kikeverjük kézi mixerrel, hozzáadjuk a vajat, a joghurtot, whiskyt, majd a lisztet, sütőport és vaníliás cukrot is.

Kivajazott tortaformába öntjük (26 cm-es) és elterítjük rajta a reszelt almát. Megszórjuk fahéjjal és barna cukorral. 200 fokon 30 percig sütjük.


Ami a reggeli kávéhoz maradt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...