2012. február 13., hétfő

Fehér rozscipó és paprikakrém


Mostanság nálunk a reggelik sztárja a paprikakrém kápia paprikából, Dolce Vita receptje szerint.  Mi imádjuk! Lánykám annyira szereti, hogy először megkenem a magamnak szánt kenyereket, aztán kenek neki egyet és a maradék paprikakrémet egy kanállal elé teszem. Ezért ez volt az utolsó alkalom, hogy csak egy adagot készítettem belőle :) A recept úgy tökéletes, ahogy van, de a bort a kicsi miatt kiszoktam hagyni belőle. De ha Ti nem gyerekekkel eszitek, semmiképp ne tegyétek!
A fehér rozscipó receptjét azért leírom, bár semmiben nem különbözik a mezei rozscipóétól, csak annyiban, hogy fehér rozsliszttel készült. DNK, azaz dagasztás nélküli kenyér, de 12 órás kelesztésű, így hirtelen felindulásból elkövetni nem javasolt, csak ha van otthon még kenyerünk. (Nem úgy, mint nekem ma reggel, ugyanis tegnap este a nagy posztolgatásban nem készítettem be... de majd kitalálok valami kenyérmentes reggelit :) 

Hozzávalók:
40 dkg fehér rozsliszt
10 dkg fehér liszt
3,5 dl víz
fél tk élesztő
10 g só


A lisztet, élesztőt, sót egy tálban összekeverem, majd hozzáöntöm a vizet, kavarok rajta párat, épp csak annyit, hogy mindenhol felvegye a lisztet. Ne lepődjetek meg, ha sűrű nokedlira emlékeztet majd az eredmény, olyannak kell lennie.
Most 12 órára meg is lehet feledkezni róla. Legjobb este vagy munkába menőknek korán reggel bekészíteni.
Fél nap elteltével kicsit még lágyulni fog a tészta, ezért érdemes vagy két kis cipót készíteni vagy formába tenni (én egy 16 cm-es tortaformát szoktam olívaolajjal kikenni), így magasabb lesz. Persze, ha a külcsín nem számít, akkor egybe is mehet a sütőbe, csak kicsit laposabb lesz. A képen az enyém is ilyen kis lapos kenyérke lett :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...