2013. október 4., péntek

Juhtúrós krumpliganca - SAD 18. forduló



Most először veszek a részt a Süss, Alkoss, Díszíts! nevű játékban. Az ötlet Kiskukta fejéből pattant ki, és azóta már sok-sok fordulót megért. Nem véletlenül, én is nyomon követtem eddig szinte mindet. Minden fordulóban új házigazdát köszönthetünk és más témában készülnek a finomságok. A 18. SAD fordulót ildi KOKKI rendezte meg, aminek jogát egy ötletes és szívet melengető témával nyerte el: "Falusi konyha, népi ízek...". Nekem ez legalább olyan kedves, mint az előző téma ("A gyermekkor íze"), hiszen városban nőttem fel és a "falusi konyhát" Mamikám főztjén keresztül ismertem meg. Vagyis nekem ezek az ételek a gyermekkorom ízeit idézik fel. Nagyon sok étel eszembe jutott, de végül is erre a nagyon egyszerűre esett a választásom. Nem titkolt oka, hogy bár sok-sok ötletem volt, olyat szerettem volna készíteni, amit a családom minden tagja szívesen megeszik. Ez rögtön le is szűkítette a kört :) Biztosan sokan ismeritek, de aki nem, annak szívesen ajánlom :) 

Hozzávalók
  • 80 dkg krumpli (megpucolva)
  • kb 100-120 g liszt
  • víz
  • kacsazsír
  • vöröshagyma
  • tetejére túró vagy juhtúró


Elkészítése

Mamikám szavait idézve :)

"Pucolj meg néhány hagymát, vágd apróra és kacsazsírban pirítsd meg szép aranybarnára. Majd ezt kell a gancára szórni.
A krumplit tedd fel egy fazékban - ne lábasban! - főni annyi vízben, hogy ellepje. Olyan félig legyen a fazék, kb 4 literes. Kicsi sót tegyél a vízbe. Amikor a krumpli jól megfőtt, akkor keverd hozzá a lisztet, de a vizet ne öntsd le róla. Először csak kevés lisztet tegyél hozzá, mert kivenni már nem tudsz belőle. A fakanállal törd a krumplit és a lisztet. Húzdogasd magad felé a fakanalat a fazékban, a krumplit nyomogasd szét az oldalán. Az a jó, ha a liszt is teljesen elkeveredik benne. Látod majd, mikor jó. 
Most a fakanállal szaggasd ki. Tegyél a fakanálra a krumpliból és egy késsel vegyél le belőle. A fakanál nyelénél lehúzod, akkor nem ragad a késre. Zsíron kell megsütni. Jól megpirítod. Túróval szoktuk enni, de van aki keserűtúróval szereti és szórd meg a hagymával."

A keserűtúró a juhtúró. Mi azzal szeretjük :) Meg persze egy kupica pálinka is elfér mellette. Csak hogy helyet csináljon odabent :)

És ahogy Anyukám csinálja - nagy adag készítése esetén érdemes fontolóra venni :) - botmixerrel pürésíti, mielőtt hozzákeveri a lisztet. Egyébként érdemes krumplipüré törőt használni, úgy sokkal könnyebb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...