2012. április 4., szerda

Kókuszos máktorta - liszt nélkül

Ahogy a múltkor előrebocsátottam, jönnek majd a liszt nélküli süti receptek. A kakaós máktorta után ez egy kókuszos változat, nem bírtam megállni, hogy ma ne süssek. A kettő közül egyébként nálunk még mindig az előző változat viszi a prímet, de azért ez is finom lett :)


Hozzávalók: 6 tojás, 10 dkg barnacukor, 18 dkg darált mák, 9 dkg kókuszreszelék, meggylekvár (ízlés szerint lehet másmilyen is)

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra. Egy 26 cm-es tortaformába vágjunk sütőpapírt (vagy kenjük ki vajjal).

A tojások sárgáját és a cukrot keverjük fehéredésig kézi mixerrel, majd adjuk hozzá óvatosan a fehérjék felvert habját. Ezután finoman, hogy a hab ne törjön, mehet bele a mák és a kókusz is. Tegyük a formába, simítsuk el a tetejét. Süssük a sütő középső rácsán 30 percig, illetve tűpróbáig.

Ha kész, hagyjuk a formában kihűlni. Vágjuk kétfelé és kenjünk közé meggylekvárt. Ízlés szerint szórhatunk porcukrot is a tetejére, mi nem szoktunk :)

2 megjegyzés:

  1. Szia Olívia!
    Megsütöttem a tortádat, nagyon finom lett!
    Egyszerű, gyors, finom,- ideális!
    Köszönöm a receptet!:-)
    Üdv!
    http://www.reformnasik.blogspot.hu/2013/02/kokuszos-maktorta-liszt-nelkul.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Mariam,

      köszönöm és nagyon örülök, hogy ízlett. Arra nem is gondoltam, hogy így gluténmentes, paleo és tejmentes is :)
      A nevem egyébként Eszter, csak a blogomnak adtam az Méz és Olíva nevet :)
      Szép estét Neked :)
      Eszti

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...