2012. április 15., vasárnap

Medvehagyma krémleves buggyantott tojással


A véletlenül jött ötletekből jönnek a legjobb receptek. Legutóbb a piacról hoztam egy rakás medvehagymát Anyukámnak, ami itt maradt a hűtőben. Először el akartam rakni olíva olajba, de mivel nem volt itthon csak 2 dl (ez is ritka), inkább mást gondoltam ki. Először pestot akartam belőle csinálni, de aztán rájöttem, hogy ha a Kicsinek is kedvezni akarok, akkor leves lesz belőle. Nagyon jól sikerült, annyit ettünk belőle, hogy a másodiknak nem is jutott hely. Buggyantott tojással ettük és a megmaradt császárzsemléket pirítottam meg hozzá.
Kedvesemet nem sikerült rávenni, hogy megkóstolja, miután belenézett a tányérba és látta, hogy zöld, minden reményem elszállt :)



Hozzávalók:
20-25 dkg medvehagyma, 1 fej hagyma, só, kb 1,5 dl tejföl, olíva olaj

Elkészítése az egyszerűség iskolapéldája. A hagymákat vágjuk fel és olívaolajon fonnyasszuk meg. Öntsük fel annyi vízzel, amennyi ellepi és főzzük meg. Botmixerrel pürésítsük, adjuk hozzá a tejfölt, sót és még vizet ha szükséges. Kész :)

A buggyantott tojáshoz tegyünk fel forrni 1 l vizet 2ek citromlével. A tojásokat egyesével üssük fel, és egy pohárból, vagy merőkanálból óvatosan engedjük a forrásba lévő vízbe. 3-4 percig főzzük, utána mehet a levesbe! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...