2012. február 9., csütörtök

Majdnem retro kifli


Tegnap este hirtelen felindulásból kenyér helyett kiflisütésbe kezdtem. Régen próbálkozom már, hogy hasonló kifliket varázsoljak a család elé, mint anno gyermekkoromban, amikor a kifli a levegőn kívül mást is tartalmazott a ropogós héj alatt. Ezt manapság retro kifli néven lehet fellelni, fele akkora mint a teszkós-vizes és 50 pénzért vesztegetik. Néha azért nálunk is megfordul a reggeli asztalon - főleg ha aznapi frissen kerül rá -, de nagyon örülnék, ha sikerülne nekem is összehozni végre. Eddig ez nem nagyon sikerült. inkább kifli formájú kenyereket és bagetteket sütöttem. Biztosan a sok kalács sütögetés miatt (bár a fotók már gyűlnek, nem tudok olyan sokat posztolni, mint sütni), de eszembe jutott, hogy még régen, sütöttem olyan kenyereket, amibe tojás kellett. Az persze nem aratott nagy sikert, de a kalács finom foszlós tőle. Így kipróbáltam. Az egész egy fél kiló kenyérliszttel indult, tejjel, vajjal - eddig majdnem bagett - aztán bele a tojás, még egy kis liszt és agy megszületett a majdnem retro kifli. Frissen isteni, de még másnapra is puha maradt. A kislányom magában bedörgölt hármat belőle. Azért még próbálok majd finomítani a recepten, az ízén már nem kell :)


Hozzávalók:
55 dkg BL 80-as liszt
3 dl langyos tej
1 tojás
5 dkg puha vaj
2 ek olívaolaj - ez el is hagyható, de én imádom
1 tk élesztő
1 tk méz
2 tk só

A hozzávalókból rugalmas tésztát dagasztok (géppel kb 7-8 perc) és kelesztem cirka egy órát. Lazán átgyúrom és két gombócot formálok belőle. (Ha valaki jobban szereti a kisebb kifliket, akkor lehet 3 gombóc is) Kinyújtom 3 mm vastagra, 6 részre vágom. Egyenként feltekerem a szélesebb oldalánál kezdve és enyhén meghajlítom a kifliket. Sütőpapírra teszem őket és kelesztem még egy fél órát.
Közben előmelegítem a sütőt 180 fokra és az aljára teszek 3 dl vizet egy lábasban, hogy mire a kiflik a sütőbe kerülnek jó nagy legyen a gőz odabent. Fél óra elteltével megkenem langyos tejjel a kifliket és mennek is a sütőbe 20-22 perce. Az első adag 22, a második 20 perc alatt szép aranybarna lett.

Rácsra teszem hűlni és lazán letakarom egy konyharuhával. Így megőrzi finom állagát. Jó étvágyat hozzá :)





Mikor lesz már kész?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...