2012. február 27., hétfő

Igazi tavaszköszöntő leves

Ha itt a szezonja, akkor végeláthatatlan a cukkinis ételek száma nálunk. Kedvesem ugyan nem szereti, de én annyira imádom, hogy szinte mindig van a hűtőben. Rengeteg féleképpen el lehet készíteni, sütve, főve, rakottan, levesnek, rántva, párolva, tésztával, felsorolni is nehéz lenne. Így télen a nagy áruházakban horror áron lehet kapni (1200-1500 Ft/kg), de a piacon egész megfizethető (700 Ft/kg). Ráadásul a kicsi étrendjébe is be lehet már illeszteni a kaporral együtt. Nem is kérdés, hogy mit főztem neki :)



Hozzávalók 1 l leveshez: 50 dkg cukkini, 1 közepes fej hagyma, olívaolaj, só, bors, kapor, kb 1 dl tejföl

Az elkészítése villámgyors. Kis olívaolajon megdinsztelem a hagymát, majd rádobom a megmosott, felkarikázott cukkiniket (én nem szoktam meghámozni, de ízlés kérdése). Felöntöm vízzel, nem kell annyi hogy ellepje, különben nagyon híg lesz. Fedő alatt puhára főzöm. Botmixerrel pürésítem, mehet bele tejföl (egyébként enélkül is nagyon finom), só, bors, végül jó sok kapor. Tálaláskor kis olívával meglocsoltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...