2012. február 5., vasárnap

Legfinomabb szilvás-mákos süti

Pénteken a fagyasztóban rendezkedtem és találtam még 3 csomag szilvát fagyasztva. Tavaly sokkal előrelátóbb voltam, mint egy évvel ezelőtt, és a kedvenc édességeinkhez bőségesen csomagoltam szilvát, málnát, epret. A tavalyi év slágersütije volt ez a szilvás-mákos finomság. Eszembe sem jutott volna elkészíteni, ha egyik nap Kedvesen nem azzal jött volna haza, hogy állandóan mákot kíván. Nem sütnék egy kis mákos rétest? Dehogynem. Csak pár hét után nagyon ráuntam a mákos rétesre, így körülnéztem és egy szakadt kis sütis könyvben ráleltem eme csodálatos desszertre. Ha valaki nem szereti a szilvát, kitűnő meggyel is, de én próbáltam már körtével is, de akkor a tetejére cukrozott dió kerül. Egyébként maga a tészta recept annyira finom, hogy sokféle sütihez felhasználható. A baj csak az vele, hogy egy fél torta el is fogy egy ültő helyben. Így ma már süthettem is a fincsi reszelt almást a vendégeknek :)






Hozzávalók:
2 tojás
10 dkg barna cukor
1 cs vaníliás cukor
0,6 dl olaj
15 dkg tejföl
1 ek rum
1/2 citrom leve és reszelt héja
18 dkg BL-55 liszt
1/2 cs sütőpor
50 dkg szilva kimagozva, félbevágva
5 dkg darált mák
2 ek barna cukor
1-2 tk fahéj

A sütőt előmelegítem 175 fokra.

A tojásokat habosra keverem a barnacukorral és a vaníliás cukorral. Ezután sorban hozzáadom a tejfölt, olajat, rumot (most nem volt itthon, helyette whisky ment bele, így is finom lett ), citrom levét és héját, majd a sütőport és a lisztet is.

A tésztát eredetileg egy 26 cm-es tortaformához ajánlja a recept. Én egy 28 cm-es formában szoktam sütni, ugyanis így laposabb a tészta és sokkal gyümölcsösebb a sütemény.

A formát kivajazom, elsimítom benne a tésztát. A tetejét sűrűn kirakom a félbevágott szilvával - a héjas oldalával lefelé. Összekeverem a mákot a cukorral és a fahéjjal, végül a szilvára szórom a keveréket. 175 fokon kb 35-40 percig, vagy tűpróbáig sütöm.





2 megjegyzés:

  1. De jók ezek a mákos sütemények a blogodon! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm :) Imádom a mákot és még mindig van egy pár, amit nem tettem fel :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...