2012. február 15., szerda

Sütőtökös csiga fahéjjal


Természetesen Tündér Kisfiam ebédjéből maradt a sütőtök megint. Nem szeretem a sütőtököt magában, mégis mindig ellenállhatatlan vágyat érzek, hogy a maradékot ne a hűtőbe tegyem, hanem azonnal felhasználjam. Így esett, hogy ma Kedvesemet fahéjjas csigával vártuk haza. Amikor elkezdtem, még kalácsot akartam készíteni, de aztán úgy gondoltam, hogy a fahéj nagyon fog illeni a sütőtök enyhe, édeskés ízéhez. És persze a csigák is különleges színben pompáztak. Mindez persze nem lett volna ilyen finom, ha nem az én kis Konyhatündérem kuktáskodott volna :)

Hozzávalók:
50 dkg liszt
18 dkg sütőtök sütve, pürésítve
2 dl tej

5 dkg vaj
1 tojás
1 cs vaníliás cukor
1 citrom reszelt héja
1 tk élesztő

fahéj, nádcukor, vaj
mézes tej

A hozzávalókból rugalmas kalácstésztát dagasztok, letakarva a kétszeresére kelesztem. Kb 1,5 óra.

Lisztezett deszkára borítom, lágyan átgyúrom, majd 5 mm vastag téglalappá nyújtom. Megkenem vékonyan vajjal, fahéjjal és nádcukorral szórom meg. Feltekerem, majd 3-4 ujjnyi széles darabokra vágom. Sütőpapírra teszem őket és kelesztem még fél órát.


A csigák közepét egy fakanál nyelével megnyomom, hogy a szélei kinyíljanak.
Előmelegítem a sütőt 200 fokra. Mielőtt beteszem sülni, mézes tejjel kenem meg a csigákat. Kb 25 perc alatt elkészül. A sütőből kivéve újból megkenem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...