2012. február 19., vasárnap

Joghurtos kenyér búzacsírával, de gyorsan!

Mostanában másodszor sütöm ezt a kenyeret. Legutóbb DNK kenyér lett belőle, vagyis dagasztás nélkül készítettem. Előző este bekutyultam a tésztát és másnap reggel ment a sütőbe. Kb 8-10 óráig kelesztettem így, egy fél tk élesztővel. Most ki akartam próbálni a gyors változatát. Nagyon jól sikerült, de lehet érezni a különbséget közte. Dagasztva sűrűbb lett a kenyér, míg kutyulva sokkal lyukacsosabb. Ez persze a hosszú kelesztésnek is köszönhető. Rövid kelesztéssel egy hangyányit több élesztő kellett így hozzá és Bosmami segítsége, vagyis a szuper dagasztógépem, hogy simább és rugalmasabb legyen a tésztája. Egyébként ez a kenyér Kedvesem keze nyomát dicséri - az én instrukcióim alapján persze - szóval ha nincs időnk, akkor egy papírfecnire körmölt hozzávalók lista + egy segítőkész pasi és máris megvan aznapi betevőnk. Nyilván ez minden kenyérre igaz :)
  
Hozzávalók:
3 dl joghurt
kb 1 dl víz
500 g BL55-s liszt
50 g zabpehely
3 ek búzacsíra
10 g só, pici méz
2 ek olíva olaj (el is hagyható)
1 csapott tk élesztő

A joghurtot előre kiveszem a hűtőből, hogy szobahőmérsékletű legyen. A vízhez azért írtam kb mennyiséget, mert ez a joghurt sűrűségétől függ. 1 dl mindig kell nekem hozzá, de ha jó sűrű a joghurt, akkor még apránként adok hozzá, hogy a tészta szép rugalmas legyen.

A hozzávalókat a dagasztótálba teszem, először lassan dagasztom 4-5 percet, majd ha összeállt a tészta gyorsabb fokozaton még 3-4 percet. Kelesztem másfél órát.
Bemelegítem a sütőt 220 fokra.
Kikenem olívaolajjal a szögletes püspökkenyérformát. A megkelt tésztát a dagasztótálban kicsit átforgatom, és a formába teszem. Még fél órát pihentetem.
Majd mehet a forró sütőbe. 15 percig sütöm 220 fokon, majd 200 fokra mérsékelem a hőt és készre sütöm. Kb még 10-15 perc.

A formából könnyen kibillen, ha mégsem, akkor elég az oldalaknál egy lapos fakanállal kicsit rásegíteni. Még forrón rácsra teszem, különben a formában elázik a gőztől. Rádobok egy konyharuhát, így lassabban hűl ki és ropogósabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...