2012. február 17., péntek

Babazsúr süti fél óra alatt


Tegnap bababuliba voltunk hivatalosak, ugyanis legkedvesebb Kiscsibénk betöltötte második életévét, igazi nagyfiú lett :) Amikor megbeszéltük az időpontot, akkor még az egész napunk szabad volt, úgy terveztem délelőtt nagy-nagy nyugalomban fogok sütögetni a délutáni partyra. Ehhez képest közbejött egy itthonról elmenős, hosszúranyúlós kiruccanás, így 3 órára értünk haza, 4-re pedig már a zsúron kellett volna lennünk. De még így sem akartam üres kézzel menni, így gyorsan fellapoztam az egyik sütis könyvem, és kiválasztottam egy villámgyors sütit, amivel amúgy is már régóta szemeztem. Természetesen az ebéd sem volt még kész, így amíg az életmentő levelestészta sült, addig összekevertem a hozzávalókat, aztán szerva itt, csere ott és hirtelen már 175 fokon sült a finom sütemény. Amíg elkészült mi megebédeltünk - gondosan helyet hagyva a délutáni zsúrra is- és kis késéssel, de azért megérkeztünk a buliba is :)

Ez a recept 1965-ben díjat nyert - áll a szakácskönyvben - de sajnos nem sikerült fellelnem, hogy milyen díjat. Azonban kétségtelen, hogy nagyon finom és biztosan megérdemelte :)

MAJORSÁGI SZELET

25 darabhoz, 20x30 cm-es tepsihez

Hozzávalók:
10 dkg puha vaj, 1 és 1/2 dl porcukor (én nádcukrot használtam), 2 tojás sárgája, 1 tojás, 1 citrom reszelt héja, 2 dl liszt, fél tk sütőpor
Tetejére: 2 tojás fehérje, 4 ek cukor, 25 g mandula, 1 dl mazsola

A sütőt előmelegítem 175 fokra.
Habosra keverem a vajat a cukorral. Hozzáadom a többi alapanyagot is és alaposan összekeverem. A tésztát eloszlatom a sütőpapírral bélel vagy vajjal kikent és lisztezett tepsiben. (Én sütőpapírt használtam most, de legközelebb lehet a kikenős változat lesz, ugyanis a tészta sűrű, így a papír ide-oda csúszkált a tepsin. Tovább tartott elegyengetni, mint az összes többi teendő vele.) 10 percre a sütőbe teszem.
Ezalatt a maradék tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verem, míg sűrű és fényes lesz. Szétterítem a félig elkészült tésztán, eloszlatom rajta a mazsolát és a mandulát, majd 10 percre visszateszem. Érdemes figyelni, mert a hab hamar megsül, ha elkezd barnulni, kész is.
Tepsiben hagyom kihűlni, hidegen szépen lehet szeletelni. Igazi kis csemege :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...