2012. február 20., hétfő

Gyors almáspite

Tegnap megint Kedvesem kedvenc szilvás-mákos sütije került terítékre, így elfogyott az utolsó adag szilva is a fagyasztóból. Másnap nekem szokás szerint édességhiányom volt - egyébként ma jönnek Anyukámék, így nekik is szerettem volna kedveskedni, ezért összedobtam egy almás sütit. Pikk-pakk. Csak mellékesen jegyzem meg, hogy ebből is csak két szelet maradt, így ma lehet megint sütnöm kellene???

Hozzávalók:
2 tojás
10 dkg barna cukor
1 cs vaníliás cukor
0,6 dl olaj
15 dkg tejföl
1 ek rum
1/2 citrom leve és reszelt héja
18 dkg BL-55 liszt
1/2 cs sütőpor
2-3 szép alma
2 ek barna cukor
1-2 tk fahéj

A sütőt előmelegítem 175 fokra.

Az almát vékony szeletekre vágom (én nem szoktam meghámozni) és meglocsolom egy kis rummal és citromlével, mézzel és összeforgatom. Addig áll így, amíg a tésztát is elkészítem. 

A tojássárgáját habosra keverem a barnacukorral és a vaníliás cukorral. Ezután sorban hozzáadom a tejfölt, olajat, rumot, citrom levét és héját. Felverem a tojások fehérjét és felváltva, óvatosan hozzáadom a sütőport és a lisztet is.

Kivajazok egy 29 cm-es piteformát és elsimítom benne a tésztát. Az almaszeleteket legyező formában elrendezem rajta. Tetejét fahéjas cukorral szórom meg. 175 fokon kb 40-45 percig, vagy tűpróbáig sütöm.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...