2012. március 11., vasárnap

Spenót mindeninek!

Most, hogy kisfiam 8 hónapos lett, már neki is lehet kreatívkodni a konyhában. Egyre több zöldséget ehet, lassan jöhetnek a tejtermékek is már. Végre megkóstolhatta a spenótot. Annak idején a nővérkéje is nagyon szerette - azóta is -, és most ő is ugyanolyan gyorsan tüntette el a tányérjáról! :)
Amíg csak egy kicsire főztem külön, nem figyeltem annyira a praktikumra, hogy ugyanabból az alapanyagból készült ételeket együnk. De most bevezettem. Ennek legfőbb oka, hogy Pici mindig azt akarja enni, amit a Kicsi. Hát legalább színre legyen hasonló :)
Először magunknak is spenót főzeléket akartam készíteni, de aztán valahogy azt találtam ki, hogy valami spenótos tészta kellene. De csak spagetti volt itthon, azzal meg valahogy nem tetszett annyira. Találtam a hűtőben túrót, így azt gondoltam ki, hogy a túrógombóc és nokedli ötletén valami hasonló dolgot fogok művelni. Az elgondolás nagyon jól működött a gyakorlatban is, a spenótos galuska nagyon finom lett. Amit legközelebb másként csinálok, nem nokedli szaggatót használok a kifőzésnél. A galuska ugyanis sokkal lágyabb, így lehetne nagyobb darabokat is főzni belőle.
Aki szereti a spenótot, annak biztosan ízleni fog, mer nem csak a színe, az íze is legalább annyira spenót!



Baba ebéd

10 dkg paraj pürét felteszem egy kis apróra vágott vöröshagymával főni, kevés vízzel hígítom. Amikor forr, búzadarával sűrítettem. A paradicsom szósz után a második számú kedvenc ebédje lett a Picinek.


Mama ebéd

Spenótos galuska fokhagymás tejföllel

Hozzávalók:
50 dkg spenót püré
25 dkg túró
20 dkg liszt
1 tojás
2 gerezd fokhagyma


A hozzávalókat a liszt és a tojás kivételével botmixerrel pürésítem (hogy a túrót is szépen el lehessen dolgozni benne), majd  - mint a nokedlinél - a tojást és a lisztet is hozzáadom, egy-két hirtelen mozdulattal elkeverem. Sós vízben kifőzöm. Tetejére most fokhagymás tejfölt tettünk, de legközelebb kipróbálom krémsajttal vagy juhtúróval is. Remélem, Nektek is ízleni fog :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...