2012. március 18., vasárnap

Friss croissant reggelire

Természetesen nem csak reggelire, de azért valljuk be, ki ne szeretne a frissen sült croissant illatára ébredni? Nálunk annyira bejött, hogy ma este megint ezt készítek, hogy amikor felkelek, már csak be kelljen tenni a sütőbe. Hátránya, hogy nem túl diétás, de ez a mennyei kelt leveles tészta kárpótol minden egyes falat okozta bűntudat miatt. Vagyis, az igazat megvallva, mi nem éreztünk bűntudatot... bár Kedvesem nem támogatta annyira a csokis változatot, de azért nem tettem le róla :)
A művelet, egyáltalán nem bonyolult, sőt, hogy őszinte legyek, a hajtogatást kicsit le is egyszerűsítettem. Ez annyit tesz, hogy a hajtogatások között nem tettem hűtőbe fél órára, és nem is a "kötelező" módszer szerint hajtogattam a tésztát. Hát, a konyhatündérek is csak emberek, és ha kevés az idő, akkor fel kell gyorsítani a folyamatokat.
Legutóbb késsel próbáltam egyenletesen a tésztára varázslni a hideg vajat, de most rendkívül leleményesen, egyszerűen ráreszeltem. Ez villámgyors megoldás és mivel a vaj nem puhul meg, nem is kell visszatenni a hűtőbe hűlni (persze, ha közben mást is csinálunk, ártani nem fog neki).
A hajtogatás helyett, a tésztát vékonyra nyújtottam, erre reszeltem a vajat, majd feltekertem - Anyukám módszerével élve - és így nyújtottam ki. Természetsen nem nyugodtan, így egy szimpla hajtást még ráküldtem a végén.
Az eredmény nagyon megnyugtató volt, még délután, hidegen is rájártunk a fincsi sajtos croissantra :)

Hozzávalók:
50 dkg liszt BL80-as
2 dl tej
1 tojás
2 ek méz
1 tk só
2 tk élesztő
15 dkg vaj (nem margarin!)

A vaj kivételével rugalmas tésztát gyúrunk a hozzávalókból. Kb 1 órát kelesztjük.

Ezután kinyújtjuk és rákenjük a vajat,









majd feltekerjük, mint egy bejglit.







Most újra kinyújtuk, következik egy szimpla hajtás. 








2-3 mm vékonyra nyújtom,
12 darab háromszögre vágom, beleteszek egy darabka sajtot a végébe és feltekerem. Sütőpapírra teszem őket és egy letakarva mehet a hűtőbe éjjelre.





Másnap reggelre szépen megkelnek, megkenem tojással a tetejét vékonyan és óvatosan, hogy a hajtogatásra ne menjen, különben ott nem jön fel a tészta és nem lesz leveles. Tetejére is szórok sajtot.
Hideg sütőbe teszem és 180 fokra álítom be. Kb 20-25 perc alatt elkészül, de ez úgyis látszik a tetején. Amikor szép színe van, vegyük ki! :)



Természetesen nem muszáj sajttal tölteni, maradhat natur is, illetve mehet bele lekvár, mogyoróvaj vagy csoki ízlés szerint.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...