2012. március 2., péntek

Csirkemell sárgabarackmártással

Könnyen meg tudnám számolni azokat a szárnyas ételeket, amiket szívesen megeszünk. De mindig akad egy-egy, amiről elfeledkezem és egy év után, receptes könyveket lapozgatva jut eszembe. "Ó, ez milyen finom volt! Ezer éve nem csináltam." Hát ez a sárgabarackos csirkemell is pont ilyen. De most elhatároztam, hogy nem feledkezem meg róla többet.
Az eredeti receptet egy wokos ételeket összegyűjtő szakácskönyvben olvastam, de amit én szoktam készíteni, már sokkal kevésbé ázsiai jellegű. Ennek egyetlen oka, hogy amikor legelőször készítettem, akkor nem volt - és azóta se - itthon sem szezámolaj, sem gyömbér, sem sambal oelek. Ezek közül a gyömbér egyébként sem tartozik a kedvenceink közé, így mindenképp kihagytam volna. Mivel a kicsi is eszik már húst (mit eszik, imádja!), a sambal oelek sem játszik - bár ezt egyszer talán kipróbálom majd.

Hozzávalók:
60 dkg csirkemellfilé
2 gerezd fokhagyma
4-5 szál újhagyma
3 ek szójaszósz
6 ek olívaolaj
fél citrom leve
4 ek sárgabarack lekvár

A csirkemellet megmosom és kb 2 cm-es kockákra vágom.

Egy tálba páclét készítek: 3 ek olívaolaj, 3 ek szójaszósz, apróra vágott fokhagyma, az újhagyma fehér része is apróra vágva, fél citrom leve. Beleforgatom a csirkehúst és pár órára - de akár egész estére is - a hűtőbe teszem.

3 ek olívaolajat felhevítek a wokban, kevergetve megsütöm benne a csirkehúst (a páclével együtt, de nekem általában mind beszívja). Ha kész, leveszem a tűzről, rákanalazok 4 ek sárgabarack lekvárt, rászórom az újhagyma apróra vágott zöld részét és összeforgatom vele. Rizzsel tálalom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...