2012. március 1., csütörtök

Fehércsokis kókuszos keksz

Nemrég készítettem már egy kókuszos kekszet, le is fotóztam, de eddig még nem került rá sor. Nem is baj, majd legközelebb. Ugyanis tegnap sütöttem egy újabb verziót, fehércsokival megbolondítva. Nagyon finom lett. Igazán ropogós, de nem száraz (két nap után is olyan, mintha most sütöttem volna). A kókusz mellett csak enyhén érezni a fehércsokit, tehát inkább a kókusz dominál. Nem túl édes, így ha valaki inkább úgy enné, akkor ízlés szerint tegyen még a tésztájába cukrot.


Hozzávalók: 150 g liszt, 100 g fehércsoki, 100 g puha vaj, 60 g kókuszreszelék, 50 g zabpehely, 50 g barnacukor, 1 tojás, pici só

Melegítsük elő a sütőt 170 fokra.

Először a vajat és a cukrot keverem ki botmixerrel. Utána mehet bele a tojás, majd szép sorjában a többi hozzávaló is. (Ha nincs a botmixerünkhöz állvány és tető, akkor a vaj-cukor-tojás keveréken túl inkább kézzel dolgozzunk, mert a keverő szétdobálja a keksz tésztáját.)

Sütőpapírral bélel gáztepsibe raktam, pontosan 20 db lett belőle. (Kézzel gombócokat gyúrtam, majd a tepsibe kb 6 cm-es körökké lapítottam.) Kb 15 perc alatt megsül. A tepsin hagyjuk kihűlni, ha teljesen kihűlt mehet a dobozba :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...