2012. január 25., szerda

Narancsos párolt lazac


A hal nagyon egészséges és fontos része a táplálékunknak. De nem mindenki szereti, mi is nagyon válogatósak vagyunk, ha halételekről van szó. Pontosabban szólva, ha halat készítek, akkor az sült pisztráng. Ugyanis a pisztráng az nem hal, mondta mindig kedvesen nagymamája. Ha nem biológiai szempontok szerint nézzük, akkor teljesen igaza van, mert a pisztráng nem rendelkezik azzal a jellegzetes "halízzel", húsa finom, omlós, tiszta ízű.
Idén - ismét - nagyot ugrottak az árak a piacokon is. A pisztráng szinte egy árban van a filézett lazaccal, ha figyelembe vesszük, hogy a pisztrángnak jó részét nem esszük meg sütés után. Így vettem egy fél kilót, és hazafelé megpróbáltam felidézni egy lazacos receptet, amit egy újságban olvastam úgy fél éve. Talán narancs, talán hagyma is kell hozzá? Ez nem fog menni, az újság pedig talán nem is a miénk volt. De azért régóta vezetem már a mi kis konyhánkat, talán egy párolt hal nem fog ki rajtam :)

Hozzávalók:
1/2 kg filézett lazac
2 fej hagyma
2,5 dl frissen facsart narancslé
olívaolaj
só, bors

A lazacot megmosom, bőrét lehúzom (könnyű megnyúzni), besózom. Kb két ujjnyi szeletekbe vágom. Olívaolajon megsütöm minden oldalát, enyhén zsemleszínűre. Utána kiteszem egy tányérra. Az olíván megdinsztelem az apróra vágott hagymát, felöntöm a narancs levével, és amikor felforrt visszateszem a lazacszeleteket. Borsozom és egy fedővel lefedve készre párolom. Nagyon gyorsan elkészül.

Köretként párolt rizst készítettem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...