2012. január 23., hétfő

Házi krémsajt, ki hogy szereti

Egyszerű, olcsó és egészségesebb, mint a bolti. Ráadásul kedved szerint ízesítheted :) Hátránya, hogy 2 nap alatt készül el, ellenben a tényleges munka mosogatással együtt 15 perc maximum. De a kevesebb E betűért megéri. Az eredeti receptet Gabojsza konyhájában találtam, de medvehagyma híján kicsit át kellett alakítani. Azóta már rengetegszer készítettem, mindenféle márkájú joghurtból, kefírből, sokféle ízesítéssel. Úgy tapasztaltam, hogy a zsírosabb tejtermékekből finomabb, krémesebb. Anyuci legutóbb a hűtőben lézengő maradék tejfölt is belekaparta a dobozból (biztosan ismerős, "ne foglalja már itt a helyet"), és szerinte így még-még krémesebb lett.


Hozzávalók:
kb 1 l joghurt (de lehet kefirből is, sőt sokkal krémesebb, ha van benne 1-2 dl tejföl is)
2 dl habtejszín
só ízlés szerint

Ízesíteni lehet: fokhagyma, lilahagyma, zöldfűszerek, köménymag, ki mit szeret

A hozzávalókat összekeverem egy tálban - Anyuci legutóbb botmixerrel készítette és így sokkal könnyebb, habosabb lett a krém :) - fokhagymát pépesre reszelve, a lilahagymát vagy zöldfűszereket apróra vágva. Nálunk a fokhagymás a legkelendőbb. :)
Egy sűrű szövésű konyharuhába öntöm, és felakasztom a hűtőben 48 órára, hogy a felesleges savó kicsepegjen belőle. Igazából 1 nap után már kenhető, de mi jobban szeretjük, ha sűrűbb.
Tipp: sütikhez próbáltam natúr (só nélkül) változatot is készíteni. Pl felvert tejszínhabbal keverve és ízesítve finom tortakrém lesz belőle, én gyümölcsökkel kombináltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...