2012. január 23., hétfő

Avokádókrém és gyors kenyér - egy átlagos reggel a konyhában

Az avokádókrém kész, a kenyér sütésre vár, a tea zöld, a háttérből "Nagyi" szurkol, fél szemem a gyerkőkön. A kávémat már rég megittam... :(
Tegnap este elfelejtettem bekészíteni a kenyértésztát, így ahogy felkeltem, ez volt az első dolgom, nehogy a kis családom éhen maradjon. A Tescoban sikerült egy szép avokádóra szert tenni, és még maradt egy kanálnyi a házi sajtkrémemből is. Ezzel meg is született a finom reggeli. Nálunk ugyanis a legnehezebb mindig a reggeli. Felvágottat nem eszünk, így nem árt néha előrukkolni valami újabbal, mint a pirítós kenyér sajttal.


Gyors kenyér

Hozzávalók:
50 dkg BL80-as liszt
1 tk élesztő
1-2 ek búzacsíra
10 g só
1 tk méz
1 dl tej
2 dl langyos víz

A száraz hozzávalókat összekeverem egy tálban, majd egy fakanállal belekeverem a maradék hozzávalót is. Sűrű nokedli tészta állagú lesz. Másfél órát kelesztem egy vizes ruhával letakarva. Előmelegítem a sütőt 220 fokra. A tésztát lisztes kézzel áthajtogatom a tálban - nem szabad nagyon megdolgozni - és egy sütőpapírral bélelt formában pihentetem még fél órát. A tetejét megszórom még egy kis búzacsírával. Utána 25-30 perc alatt készre sütöm. Még forrón rácsra teszem hűlni.


Avokádókrém

1 avokádó, 3-4 gerezd fokhagyma, 2 ek házi sajtkrém (lehet tejföl is, de akkor elég 1 kanálnyi is, mert sokkal hígabb - egyébként el is hagyható), olívaolaj, frissen facsart citromlé, só, bors

A hozzávalókat botmixerrel krémesítem. Ennyi :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...