2013. május 13., hétfő

Mogyoróvajas keksz - egyszerű és nagyszerű







Már nagyon régen nem volt keksz recept itt a blogon. Egyszerű oka, hogy ezer éve nem is sütöttem. De tegnap olyan esős idő volt, hogy a gyerekekkel nem tudtunk kimenni, így helyette a konyhában kreatívkodtunk.
Nagyon szeretem a házi készítésű kekszeket, nem csak azért mert egyértelműen sokkal-sokkal finomabb a boltinál, hanem mert ebbe tudom mi van benne. Csak az, amit én beleteszek. Másrészről ebben a kicsik is tudnak segíteni. Keverni, formázni, igazán jó móka együtt :)
Jól bevált keksz alapom a 150 g liszt, 100 g vaj, 1 tojás keveréke. Szinte mindig ezt variálom. Nincs is jobb, mint egy finom kávé mellé elropogtatni egy-két szem isteni házi kekszet. A mogyoróvajas kekszet már nagyon régen ki akartam próbálni - következő lépés a házi mogyoróvaj lesz :) - mert Kedvesem egyik kedvenc nasija. Egyszer már készült egy narancsos-földimogyorós keksz, ami nagyon hasonlít erre a finom alap verzióra (ami nem is csoda, hiszen a mogyoróvaj összetevőiből áll a keksz fele). Röviden, a keksz nagyon egyszerű és szuper finom. Aki szereti a földimogyorót, annak alap recept :)




Hozzávalók (kb 40 db kekszhez)
  • 100 g mogyoróvaj
  • 100 g vaj
  • 200 g liszt
  • 1 tojás
  • 5 ek méz


Elkészítés

A sütőt melegítsük elő 180 fokra.

A hozzávalókat alaposan keverjük össze. Én először a vajakat és a mézet kevertem habosra, aztán a tojást és végül a lisztet. A formázás kedvéért én most habzsákba tettem, de mivel nincsen nagy átmérőjű tölcsérem a végére, a textilzsákon kivágott lyukat használtam csak. Ez kb 1-1,5 cm lehet. Így egyébként sokkal gyorsabb is, pillanatok alatt tele lehet nyomkodni egy gáztepsit keksztésztával. Természetesen kézzel is formázhatjuk, ilyenkor diónyi gombócokat formázunk és a sütőpapírra téve lelapítjuk. 

Tegyük a sütőbe és kb 12-15 perc alatt süssük készre. Isteni az illata (is) :D



2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...