2013. május 17., péntek

Angyalok epertortája - avagy kókuszos epertorta az "angyalok eledelével"




Már többször belefutottam a neten az "angyalok eledele" névre keresztelt, tojásfehérjéből sütött piskótába. A neten többféle variációt is találtam, de egyik sem tetszett, mert mindegyikben túl soknak találtam a cukrot. Így teljesen lutrira, de megpróbáltam magamtól - ami persze nem olyan bonyolult - hiszen ha az ember lánya sütött már piskótát, akkor ezt sem olyan könnyű elrontani. Azért örültem, hogy elsőre sikerült, és nem kellett újra nekiállni. Nemcsak azért, mert elfogyott a tojásfehérje a fagyasztóból, hanem leginkább azért, mert a fotó miatt rápakoltam már minden földi jót :)
Ahogy az lenni szokott, a gyerekek imádták, Kedvesem pedig miután közölte, ez nem az ő sütije, megevett még két szeletet. :)






Hozzávalók

  • 8 tojásfehérje
  • 100 g nádcukor
  • 50 g kókusz
  • 80 g liszt BL55
  • csipet só

  • 250 g mascarpone
  • 50 g nádcukor (ízlés szerint több)
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 300 g friss eper





Elkészítése

A sütőt melegítsük elő 160 fokra (én légkeveréses módon sütöttem 150 fokon).

A tojásfehérjéket verjük kemény habbá a csipet sóval, miközben apránként adjuk hozzá a nádcukrot. Ha kész, óvatosan forgassuk hozzá a lisztet és a kókuszt. Tegyük sütőpapírral kibélelt vagy vajjal kikent, lisztezett tortaformába (26 cm) és süssük tűpróbáig.

Amíg sül elkészítjük a krémet. A mascarponet keverjük ki a nádcukorral és a vaníliás cukorral. Vágjuk apróra kb az eper egyharmadát és azt is keverjük a krémhez, miután a cukor már elolvadt benne. 

Ha elkészült a piskóta, tegyük rácsra hűlni. Végül kenjük a tetejére a mascarpones krémet, és pakoljuk meg a maradék eperrel. Ha esetleg maradt, szórhatunk rá kókuszt is.





2 megjegyzés:

  1. Úgy szeretem az ilyen "egyszerű" süteményeket! Nagyon szép lett a tortád! Igazi könnyű, gyümölcsös desszert. Ebből én is biztos megennék vagy két szeletet... de az is lehet, hogy hármat. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ezeket szeretem, sok gyümi, kevés és könnyű krém :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...