2013. május 10., péntek

"Fő az egészség!" - Sült hal spenótpürével

Pár napja egy nagyon kedvemre való felkérést kaptam Ágitól, a ...konyhán innen - kerten túl... blog háziasszonyától, hogy csatlakozzam a "Fő az egészség!" mozgalomhoz. Köszönöm Áginak a stafétát, szívesen viszem tovább Select Food kezdeményezését, amit most a Sünis kanál blog szerzői indítottak újra el. És jól tették :)



Amióta nem csak magunkról, hanem két kisemberről is gondoskodunk, sokkal jobban odafigyelek én is arra, mit, mivel és hogyan eszünk. Amíg a gyerekek kisebbek voltak, nem is volt ez olyan nehéz, bármit megettek, legyen az zöldség, gyümölcs. Amióta viszont a Nagyobbik elmúlt két éves, néha már trükköznöm kell, hogy olyasmit is belecsempésszek az ételbe, amit egyébként nem enne meg. Volt a lányomnak egy pár hónapos korszaka, amikor nem evett meg semmit, ami zöld színű. Ezt a spenótpürét akkor "eszeltem ki", ugyanis a krumplipürét mindig is imádta. Bár a színe zöld maradt, de amikor sikerült rávennem, hogy megkóstolja, mert higgye el, az íze ugyanolyan, akkor megszűnt minden zöldfóbia, és azóta is örömmel kanalazzák a spenótpürét (is).

Minden nap megpróbálok egészséges(ebb)en sütni-főzni. Azt gondolom, mindent szabad, de csak mértékkel. A mérték pedig attól függ, miről is van szó :)

A legnagyobb tévedés az egészséges táplálkozással kapcsolatban az, hogy nagyon drága. Természetsen ha mindenből csak biot veszünk, akkor igen, de ha egyszerűen csak odafigyelünk, hogy több zöldséget, gyümölcsöt fogyasszunk, ritkán együnk olajban sült ételeket és kerüljük az előregyártott fagyasztott, félkész ételeket, már sokat tettünk az egészségünkért. Tömhetjük magunkat a méregdrága nyírfacukorral - semmi bajom vele, csak drágának találom -, de mi van akkor ha pl mézet vagy nádcukrot használunk, de csak keveset?  És még sorolhatnánk a példákat. Legyünk leleményesek, gazdálkodjunk abból, amink van! Hiszen az vagy, amit megeszel, ezt ne feledd!

Én őket szeretném felkérni, hogy vigyék tovább a mozgalmat. Természetesen nem kötelező, de azt hiszem szívesen csatlakoznak majd hozzánk :)





A szabályok:

  1. Ha megkaptad a felkérést, tölts fel egy olyan ételt blogodra, vagy honlapodra -a mozgalom logójával együtt- amit egészséges, vagy a megszokottnál egészségesebb módon készítettél el.
  2. Az egyetlen kikötés a recepttel kapcsolatban az, hogy megfeleljen a "Fő az egészség!" mozgalom szempontjainak.
  3. A recept mellett tanácsokat adhatsz egészséges elkészítési módokról, vagy írhatsz alapanyagokról is.
  4. A felkérést 2-3 bloggernek add tovább, akiket erről értesítesz kommentben, vagy e-mailben.

A recept rendkívül egyszerű, igazából csak belecsempésztem a spenótot a krumplipürébe :)

Hozzávalók

  • 700 g burgonya (megtisztítva)
  • 500 g friss spenót (vagy 350 g fagyasztott)
  • kb 2 dl tejföl
  • pici olívaolaj

  • hal - ki milyet szeret
  • fokhagyma
  • pirospaprika
  • olívaolaj

Elkészítés

A burgonyát tegyük fel sós vízben főni. Közben a spenótot kevés olíva olajon fonnyasszuk meg. A spenótot a tejföl felével botmixer segítségével krémesítsük.

A fokhagymát pucoljuk meg, és zúzzuk össze. A halat fűszerezzük be süssük meg az olíva olajon. Tartsuk melegen.

A burgonyát szűrjük le majd krumplitörő segítségével készítsük el a pürét. Adjuk hozzá a spenótos tejfölt és még tejfölt, hogyha szükséges. Van aki a hígabb, van aki a sűrűbb krumplipürét szereti. Ízlés szerint sózhatjuk még.



11 megjegyzés:

  1. Nagyon köszi, tényleg nagyon szívesen csatlakozom a mozgalomhoz! :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, hogy gondoltál rám. Hamarosan megszületik a receptem... csak még két verzió között nem tudok egyenlőre dönteni. :)
    Szép napot neked!

    VálaszTörlés
  3. Szia! Nagyon örülök, hogy csatlakoztál a mozgalomhoz! Szuper a recept! De jó lett volna anno az oviban, ilyeneket enni... én is biztosan hamarabb megszerettem volna a spenótot! ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, köszönöm :) Alapból én is a tepsis zöldségekre gondoltam volna, az az egyik kedvencünk. A krumplipürébe pedig már sok mindent belecsempésztem a gyerekeknek :))

      Törlés
  4. köszönöm, hogy gondoltál rám, majd igyekszem :)

    VálaszTörlés
  5. Szia! :)

    Elkészültem! :) Szép napot neked!

    http://paleo-konyha.blogspot.com/2013/05/toltott-paprika-paleolitul-fo-az.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, nagyon klassz recept :) Imádom a töltött paprikát :)) Örülök, hogy csatlakoztál :) Szép napot!

      Törlés
  6. De jó, de jó, nagyon örülök, hogy te is csatlakoztál a Fő az egészség! mozgalomhoz! :) Látom, te is a krumplival variáltál, mint én nemrég, amikor borsópürével kevertem össze. Jó ötlet a spenóttal való párosítás is.
    Szép napot: Macskanyelv

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, örömmel csatlakoztam :) Én is szoktam borsóval keverni a krumplipürét, de sült hagymával is nagyon finom ;)
      Szép napot Neked is :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...