2013. március 4., hétfő

Langalló fokhagymás olívaolajon sütve

Tavaly nyáron Szilvásváradon kirándultunk a Kicsikkel. Szeretem, csodás kirándulóhely. (Bár most nagyon odanemillő átalakításokat végeztek sajnos...) A Nagyobbik már nagyon várta, hogy kisvonatozzunk, és lássunk őzikét :) A Kisebb még kicsi ehhez, neki elég ha együtt megyünk és van mit enni :) Alig vettük meg a belépőjegyeket, és tettünk meg 20 métert, amikor elértünk az első sütödét. Nem tudom, miért, de akármikor kilépünk a házból, mi éhesek leszünk. Hiába vagyunk reggeli után, ebéd után, mindegy. Így történt most is :) Incsi-fincsi illatok szálltak felénk és mire Kedvesemmel odaértünk, a két Kicsi már ott kukucskált. Épp langallót sütöttek. Sajnos az illata sokkal finomabb volt, mint az íze. A kürtős kalács tipikus esete; az illata csalogat, de amikor beleharapsz, rájössz, hogy meglettél volna nélküle. Azért persze jól esett, krumplis volt, fokhagymás volt és kirándulós feeling-je volt. Akkor jutott eszembe, hogy én még sosem készítettem. Illetve töki pompost szoktam sütni tepsiben, sütőben, tejföllel és sok finomsággal a tetején. mi ezt kenyérlángosnak hívjuk és krumplit nem teszek a tésztájába. Ezt a burgonyás langallót viszont vaslapon sütötték. Azóta sokszor sütöttem már és persze felkerült a Kedvenc ételeink listára. A fotóért elnézést, de két sütés között kaptam le gyorsan a lángosokat a gyúródeszkán...
Nos így készítem én a mi langallónkat,  mi így szeretjük :)




Hozzávalók:
50 dkg krumpli, 55-60 dkg liszt, 4 dkg élesztő, 0,5 dl tej, 2 dl langyos víz (én a krumpli főzőlevét szoktam használni) 1 kk méz, 2 tk só, olívaolaj, sok-sok fokhagyma
Tetejére lehet tejföl, sajt.

Pucoljuk meg és zúzzuk össze a fokhagymát, majd keverjük össze 1 dl olívaolajjal. Hagyjuk állni sütésig.

Pucoljuk meg a burgonyát, vágjuk fel és főzzük meg. Szűrjük le - a levét tegyük félre - törjük össze és hagyjuk langyosra hűlni.

Az élesztőt futtassuk fel a tejben a méz hozzáadásával.

Tegyük a gépbe a lisztet, krumplit, vizet, sót és a felfuttatott élesztőt. Dagasszunk belőle egynemű tésztát. (Én először csak 55 dkg liszttel indítok, ha a krumpli nem annyira vizes, akkor nem adok hozzá többet. Inkább ragadósabbra hagyom a tésztát, és a nyújtáskor lisztezem.) 2 órát hagyjuk kelni, de az se baj, ha több lesz belőle.

Lisztezett deszkára borítjuk és kb 2 tojásnyi  adagokat szaggatunk le belőle. Formázzunk gombócokat, munka közben lisztezzük a deszkát, ne ragadjon oda a tésztánk. Forrósítsuk fel a serpenyőnket (palacsintasütőnket), közben nyújtsuk ki az első lángost. Én 2-3 mm vastagra szoktam, de ki milyen vastagan szereti. Mielőtt kisütnénk a serpenyőben, fokhagymás olívaolajjal kenjük ki azt. Közepes lángon is hamar megpirul. Mielőtt megfordítanánk, kenjük meg a másik oldalát is fokhagymás olívaolajjal.

Magában is isteni finom, de van hogy tejfölt, sajtot teszünk a tetejére. Mellé télen savanyú káposztát, csemege uborkát vagy csípős paprikát eszünk. De én most fejes salátát gyűrtem mellé - szó szerint - Kedvesem pedig rukkolát. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...