2013. március 14., csütörtök

Fahéjjas sütőtök kuglóf csokoládéval és pirított mogyoróval



Mi is lehetne az első recept a cukormentes hónap után, mint egy sütemény! Kisfiam névnapjára készült ez a kuglóf, és nem is tartott volna ki másnapig, ha nem mentek el belőle pár szeletet :) A gyerekek úgy ették, mint a mézet, és amíg fotóztam, kisebb lelki törést okoztam nekik a várakoztatással és azzal, hogy Apának addig - a szó szoros értelmében - le kellett fogni a Kisebbet. A gép közben még le is merült, úgyhogy ez lett a legjobb kép...
A kuglóf formát Zsuzsi barátnőmtől kaptam, de eddig - bár számtalanszor terveztem - még nem sikerült felavatni. Ezért is történt, hogy ezzel a tésztamennyiséggel csak félig lett a forma. A receptet ezzel a kis adaggal írom le, mert ki szeretném próbálni kétszeresen is, hogyan sül meg a formában.
A másik, hogy a sietség miatt a csokoládét csak rászórtam. Legközelebb megolvasztom és úgy fogom rácsorgatni. Az ízét tekintve szinte mindegy, de így szeletelésnél kicsit pergett róla. Egyébként eredetileg csak mézzel akartam megkenni, de a család többi tagja a csokoládé + mogyoróra szavazott :)
A kuglófot nem utoljára készítettem, mert nekem annyira ízlett, hogy talán már hétvégén megpróbálom a nagyobb adaggal a formában. A tésztáját úgy állítottam össze, hogy a lehető legtöbb legyen benne a sütőtök, és a legkevesebb a liszt. Emiatt laktató lett, de közben olyan puha és habos, hogy szó szerint szétolvad a szájban. Másnapra semmit sem változott az állaga, mintha most vettem volna ki a sütőből, csak hidegen. Bár a sütőtököt nem szeretem magában, édességek tésztájába fenségesen finom és ellenállhatatlanul puhává varázsolja a tészták állagát. Aki nem szereti a sütőtököt is nyugodtan kipróbálhatja, mert édességekben teljesen másképp köszön vissza az íze - még  az én "sütőtökötsohaaszámbanemvennék" Kedvesem is elégedetten csemegézte a meleg kuglófot :)



Hozzávalók:
  • 35 dkg sütőtökpüré (lehet főzni is, de sokkal finomabb ha sütőben sütjük, aztán mixeljük)
  • 15 dkg liszt
  • 3 tojás
  • 6 dkg nádcukor
  • 0,5 dl olívaolaj
  • 1 zacskó sütőpor
  • 1 tk fahéj

Sütéshez:
  • kevés vaj és liszt

Tetejére:
  • 5 dkg olvasztott csokoládé (tej vagy ét, ki milyet szeret)
  • egy marék pirított mogyoró aprítva

Elkészítés:

A sütőt melegítsük elő 175-180 fokra. (Én légkeveréses módon sütöttem, de alsó-felső sütés is jó, csak figyeljünk oda, hogy a rácsot hova tesszük. Egyenletesen kell átsülnie, így ha pl a felülről jobban süt a sütőnk, tegyük lejjebb a rácsot.)

A tojásokat ki a cukorral jó habosra, majd adjuk hozzá a sütőtökpürét, olívaolajat végül a száraz hozzávalókat. (Van aki szereti a lisztet, sütőport és jelen esetben fahéjat külön összekeverni, mielőtt a tésztához adja. Én ehhez "lusta" vagyok, és inkább a gépbe adagolom. Először a sütőport és fahéjat, majd a lisztet. Így is tökéletesen elkeveri a gép. Ha kézzel dolgozom össze a tésztát, én is külön elkeverem a szárazanyagokat.)

A tésztát öntsük a kivajazott, kilisztezett kuglófformába. (Ha nincs kuglófformánk, akkor használhatunk egy mini tortaformát is.) Tegyük az előmelegített sütőbe és 175-180 fokon süssük 35-40 percig, vagy tűpróbáig.

Ha elkészült, várjunk egy kicsit, amíg kihűl, és utána fordítsuk ki a formából. Öntsük le olvasztott csokoládéval és szórjunk rá pirított mogyorót :)


Küzdelem a kuglófért :)














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...