2013. március 28., csütörtök

Málnás szőkeség



Hogy miért szőkeség? Igazából lehetne málnás blondie is. A tésztája tulajdonképpen a brownie fehércsokis változata. Alapvetően nem vagyok nagy fehércsokoládé rajongó, de ha sütiről van szó...  húúú, mehet kekszbe, tésztába, olvasztva, darabolva, mindegy! Úgy vagyok ezzel, mint Gombóc Artúr, imádom a csokit, a fehéret pedig legfőképp "sütni" szoktam. 
Van egy régi juharszirupos-fehércsokis tortacsoda, amit nagyon imádunk. (Egyszer felkerül majd a blogra is, de mostanában a juharszirup mindig elkerül...) Ennek a tésztáját alakítottam át még csokisabbá, aztán - nem is kérdés - málnával borítottam be a tetejét. A végeredmény valami isteni fenséges csoda lett. Eddig is volt egy legfinomabb málnás süti receptem, de ez most vitte a pálmát! A tésztája melegen szó szerint olvad a szájban, másnap pedig szuper puha és hidegen olvad. A domináns málna íz miatt a fehércsoki íze nem annyira erőteljes, de a tésztának valami eszméletlen állagot kölcsönöz és ez a lényeg :)
Szerintem mindenféle bogyós gyümölccsel nagyon finom lehet, de ha szederrel készíteném, akkor a cukrot kihagynám a tésztából, mert a szeder is sokat édesít a süteményen.

Hozzávalók


  • 25 dkg vaj
  • 10 dkg nádcukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 4 tojás
  • 15 dkg liszt
  • fél cs sütőpor
  • 20 dkg fehér csokoládé
  • 70 dkg málna (vagy más bogyós gyümölcs)

Elkészítés

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.

Tegyük a keverőgép táljába a vajat, a cukrot és a vaníliás cukrot és keverjük, amíg könnyű és habos lesz. Egyesével adjuk hozzá a tojásokat és mindegyikkel keverjük el alaposan. Lassú keverés mellett adjuk hozzá a sütőporral elvegyített lisztet.
A fehér csokit gőz fölött olvasszuk meg (ezt csinálhatjuk szinkronban a tésztával is), majd ha picit hűlt, adjuk a tésztához és keverjük el alaposan. (Ha valaki mikróban olvasztja a csokit, figyeljen, nehogy odaégjen.)
Béleljünk ki sütőpapírral egy szögletes sütőformát (én egy 35 x 26 cm-es formát használtam, de szerintem így  lapos lett a blondie, kisebb formában mutatósabb lett volna) és osszuk el benne a csokis tésztát. Tetejét borítsuk be a gyümölccsel és tegyük az előmelegített sütőbe. Kb 35-40 perc alatt megsül, de ha már érezzük a süti illatát, akkor figyeljünk oda. Tűpróbával ellenőrizzük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...