2013. március 16., szombat

Autentikus meggyes pite



Amikor pitére gondolok, nekem mindig az a hagyományos alul-felül tészta, közte rengeteg gyümölcs süti jelenik meg a lelki szemeim előtt. Nem tudom miért, de eddig ezt a fajta pitét nem sütöttem. Vagyis most már tudom miért, ugyanis amikor bejelentettem a meggyes pitét, mindenki nagyon örült... aztán amikor elkezdtem készíteni, Kedvesem szája ugyanazzal a lendülettel görbült lefelé, mert ő azt hitte, hogy olyan kavarós-gyümölcsöt beledobálós pite lesz. Hát, most nem Édesem! Most ilyen lesz :) Eddig csak diós pitét sütöttem hasonló módon, de amióta ráleltem azokra a csodás pitegyönyörűzős képekre, ilyen pitét akarok én is sütni, és olyan ügyesen szeretném én is a pitéket csinosítani, mint azok az idős kezek. Ezt a pitét rácsosan borítottam be, egyrészt mert avatatlan kezeimhez ezt tűnt az egyik legegyszerűbbnek, másrészt az én autentikus meggyes pitémhez ez illet a legjobban. Nekem nagyon tetszik ez a pite, az egyetlen nagy hibája, hogy a meggyet kénytelenek voltunk boltban venni :( Amikor felbontottam nagyi meggybefőttjeit, mind meg volt romolva, így nem maradt már opció, csak a bolt. A legnagyobb baj a bolti befőttekkel - azon kívül, hogy ki tudja mivel tartósították - hogy borzasztóan elédesítik, így a gyümölcsíz már csak nyomokban köszön vissza. Nagyi meggybefőttje ezzel szemben gyönyörű, sötét színű, és határozottan meggyízű. Csak annyi cukor van benne, amennyi kell. Ezért én nem is tettem cukrot a pitébe, csak fahéjat, de számomra még így is túl édes volt. (Bár ez lehet a cukormentes hónap miatt is.)
Egy szó mint száz, nekem nagyon bejön ez a fajta pite, nekem így igazán autentikus :) 

Hozzávalók:

Tészta:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg vaj
  • 6 dkg barna cukor (én porrá őrlöm, de anélkül is jó lesz a tészta)
  • 1 tojás
  • kb 10 dkg tejföl 
  • 1 cs sütőpor


Töltelék:
  • 70 dkg meggy
  • fahéj
  • (ízlés szerint cukor, aki az édesebb ízeket szereti)


A tészta hozzávalóit gyúrjuk össze. Ha géppel dolgozunk, adagoljuk bele a hozzávalókat és bízzuk rá a dolgot :) Ha kézzel készítjük, akkor először a lisztet vegyítsük el a sütőporral és a cukorral. Aztán a vajat adjuk hozzá darabokra vágva és gyors mozdulatokkal morzsoljuk össze a liszttel. Formáljunk mélyedést a keverék közepébe, üssük bele a tojást és adjuk hozzá a tejfölt. (Én a tejfölből mindig hagyok egy keveset, mert ha túl nagy a tojás, akkor lehet nem is kell bele mind. Igazából úgy is írhattam volna, hogy annyi tejföl, amennyit a tészta felvesz.) Az ujjunkkal keverjük el a tojást a tejföllel, majd apránként keverjük hozzá a lisztes keveréket. Amikor kezd összeállni, borítsuk deszkára és határozott mozdulatokkal gyúrjuk össze. Formáljunk belőle egy nagyobb és egy kisebb gombócot és fóliával letakarva tegyük a hűtőbe legalább egy fél órára.

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.



Nyújtsuk kis a nagyobbik gombócot kb 3 mm vastagra és béleljük ki vele a piteformánkat. Kicsit túllóghat a formán, hogy a rácsokat könnyebben oda tudjuk ragasztani majd. Borítsuk a tésztára a meggyet. (Ha fagyos, az sem baj, de ha befőttet használunk, akkor egy kis levet is locsoljunk rá, különben nagyon száraz lesz a belseje. Én nem tettem rá cukrot, csak fahéjat, de mindenki hagyatkozzon a saját ízlésére :) Nyújtsuk ki a másik gombócot is és derelyevágóval vágjuk csíkokra. A képen látható módon berácsozzuk. Kenjük meg tojással a tetejét. Tegyük a sütőbe és süssük, amíg aranybarna lesz a teteje.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...