2012. május 11., péntek

Fetasajttal, baconnel töltött kifli

Hát igen, amikor elkezdtem írni a blogot, akkor számoltam az esetleges kényszerszünetekkel is. De akinek kis gyerekei vannak, az tudja, hogy megy ez. Most újra megpróbálok belelendülni. Azért eddig is gyűjtöttem a fotókat, hiszen ettünk akkor is, amikor nem került fel semmi a blogra.


Legutóbb frissen sült töltött kifli került a reggeli tea mellé, fetasajttal és bacon szalonnával töltve. Igazán jól esett a csemetéknek is. A Kisebbnek próbáltam volna a csücskét kínálni, de ő határozottan markolta a szalonnás részeket és azt gyűrte befelé. Szerencsére egyik gyerkőc sem érzékeny gyomrú.
Ma este, miután a kis Tündérlányra feladtam a hálóinget, megsimiztem a kis hasát, mert olyan édesen gömbölyödött. Kérdezem: "Mi ez itt?" Erre ő: "Hát... pocak!" Majd felpattant és elindult a konyha felé: "Kolbász!"

Hozzávalók:
70-75 dkg BL 80-as liszt
1 tojás
15 dkg joghurt
4 dkg vaj
3 dl víz
1 tk méz
fetasajt és kockára vágott bacon

A sajt és a bacon kivételével a hozzávalókból rugalmas tésztát dagasztunk és a duplájára kelesztjük.

Ha nagyobb kifliket szeretnék, vegyük kétfelé, ha kisebbeket háromfelé a tésztát. Nyújtsuk 2-3 mm vékonyra a és vágjuk 8 cikkre. Kenjük a vastagabb felének 2/3-adára fetasajtot és szórjuk meg baconnel. Tekerjük fel és sorjázzuk sütőpapírra. Pihentessük fél órát.

Melegítsük elő a sütőt 200 fokra.

Kenjük meg sütés előtt felvert tojással a kiflik tetejét és kb 25 perc alatt süssük készre.
Ha este készítjük, akkor a hűtőben is lehet éjszakáztatni, így reggel frissen sült kiflivel ébreszthetjük a családot. Ekkor hideg sütőben kezdjük sütni, 200 fokon, kb fél óra alatt elkészül.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...