2012. május 21., hétfő

Zöldségspagetti kapormártással és az elmaradhatatlan spárga

A hétvégén tudatosítottam magamban, hogy visszább kell venni a sok nassolást és jobban oda kell figyelnem arra, mit eszem. Ugyanis odáig "fajultak a dolgok", hogy minden este rám tör az édességehetnék! Na, ezt nem szabad hagyni elharapózni! Én nem vagyok alkalmas önsanyargató diétákra, másfelől nem is hiszek a gyors fogyásban. Nem tartom sem egészségesnek és sem tartósnak. Néhány fontos alapelvet azonban kiírtam a hűtőre :)
  1. Napi 3 l tiszta víz
  2. Több gyümölcs
  3. Semmi olajban sült (egyébként ez nem jellemző nálunk)
  4. Semmi édesség (azért vannak gyümölcsös házi finomságok, amik beleférnek)
  5. Csak méz (ezt szintén nem nehéz tartani, csak ritkán kerül barnacukor az ételbe nálunk)
  6. Max 2 kávé / nap (na, ez az amit nem szeretek megszabni :)
  7. Mozgás! (a mai napi mozgás egyenlőre kudarcba fulladt, mert amikor nekifeküdtem a pilatesnek, a kicsi teljes testsúlyával csimpaszkodott bele a hajamba... de nem adom fel!)
Ennek fényében a mai ebéd is diétásabb lett. Hozzáteszem, ezt nagyon szeretem, és gyakran is szoktam készíteni, főleg amikor friss kaporral árasztja el nagymamán a hűtőm :)
Gyors, könnyű és a gyerekek is imádták.


Hozzávalók:
3-4 sárgarépa, 2 cukkini, 1 fej hagyma, nagy csokor kapor, tejföl (joghurt), só, olíva olaj

Volt itthon még spárga, én azt is hozzácsaptam, mert amíg szezonja van, nem bírok betelni vele.

A répát és a cukkinit vékony szálakra vágom, a hagymát kockázom.
Wokba kevés olívaolajon megpárolom a répát és a cukkinit, külön egy másik edényben a spárgát.
Közben a hagymát egy lábasban megdinsztelem, rászórom a kaprot, felöntöm egy kevés vízzel, sózom és tejföllel krémesítem. A végén botmixerrel simára dolgozom. Rákanalazom a zöldségspagettire és már esszük is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...