2012. május 19., szombat

Meggyes-mákos túrógombóc zabpehellyel

Mielőtt elkezdtem írni ezt a bejegyzést néztem, hogy a legnépszerűbb receptek közt ott figyel az összes mákos sütim. Hát nem hiába variáltam át a málnás túrógombócot, imádjuk a mákot. Természetesen a Szilvás mákos sütinek semmi nem ér a nyomába - Kedvesem már kérdezgeti, mikor lehet majd szilvát kapni a piacon :) - de azért néha kivételt kell tenni. Egyébként is elfogyott a szilva a fagyasztóból.
Az ötlet onnan jött, hogy találtam fél üveg meggybefőttet a hűtőben, és egy bontott túrót, amit már fel kellett használni. Ebből olyan igazi gyermekkorom ebédje lett. Zöldborsó leves és túrógombóc, kicsit másképp.
Gondoltam, hogy nem igazán lehet melléfogni a meggy-mák-fahéj hármassal, de ez még attólis finomabb lett, mint vártam. Mind a négyen nagy lendülettel tüntettük el a tányérunkról - a Legkisebbnek természetesen csak "csupaszon" adtam, a mák nála még odébb van a listán.
A búzadarát zabpehelyre cseréltem. Igazából ezt már kipróbáltam korábban is a sima túrógombócnál. És még sok más ételnél is kísérletezem vele, ugyanis számomra sokkal könnyebben emészthető, ha a liszt egy részét zabpehelyre cserélem. A búzadara szintén lisztféleség. Szívesen ajánlom mindenkinek, az ízén ugyanis egyáltalán nem érződik.



Hozzávalók:

  • 450 g túró
  • 2 tojás
  • 80 g zabpehely
  • 100 g meggy (mag nélkül, lehet befőtt vagy fagyasztott is)
  • 8 ek mák
  • 3-4 ek nádcukor
  • 1 ek fahéj

A túrót és a két tojást keverjük össze, legjobb botmixerrel, mert akkor a túró is finom, krémes állagú lesz. Utána mehet bele a zabpehely és a meggy. Én a meggyet kettévágtam, így könnyebb volt gombócokká gyúrni.

Tegyük fel forrni a vizet, közben sodorjunk gombócokat. Egy tálban keverjük össze a mákot, fahéjat és a cukrot. Én a barnacukrot porcukorrá őröltem.

Ha forr a víz tegyünk picit sót a vízbe és főzzük ki a gombócokat. Várjuk meg, amíg feljönnek a víz felszínére, onnan kb 1 perc és ki lehet szedni őket. Tegyük a gombócokat a mákba és alaposan hengergessük meg őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...