2013. július 3., szerda

Juharszirupos fehércsokoládé torta - a szülinapi tortám



Hát megint öregebb lettem egy évvel. De csak papíron! Lélekben örök 26 éves maradok :) A tegnap szülinapos hangulatban telt, vagyis eltoltam a házimunkát, már előző nap megfőztem és egész nap a gyerekekkel játszottunk, olvasgattunk, pihengettünk. Szóval semmi "kötelezőt" nem csináltam, kivéve a tortám. Mert ugye a torta kötelező kelléke egy szülinapnak :) Kedves ugyan mondta, hogy majd ő inkább hoz egy tortát nekem, de én erre azt válaszoltam: Olyan tortát úgysem fog találni sehol, amilyet én most megálmodtam magamnak. Ezzel ő is egyetértett :) Különben is, imádok sütni, szülinap ide vagy oda, akár enyém, akár másé.  Ráadásul az én kis Tündérlányom is segített - legfőképp a kóstolásban - úgyhogy megérte minden percét :)
A torta alapja egy fehércsokoládés tészta, vagyis egy blondie. A krém pedig csupa finomság: fehércsoki, mascarpone, tejszín és juharszirup. Ez egy tömény torta lett, igen. És nem is mondanám diétásnak sem. De én ilyenre akartam :) Aki a könnyebb sütiket szereti, próbálja ki a krémet sima piskótával. Bár Kedves szerint "az már nem lesz ilyen" :)



Hozzávalók - 26 cm-es tortaformához

A tésztához:
  • 250 g vaj
  • 5 tojás
  • 200 g fehércsokoládé
  • 300 g liszt
  • 1 zacskó vaníliás cukor
  • fél zacskó sütőpor


A krémhez:
  • 200 g fehércsokoládé
  • 250 g mascarpone
  • 250 ml tejszín
  • 5 ek juharszirup





Elkészítés

A krémhez készítsük elő a fehércsoki ganache-t (ejtsd: gánázs). Ehhez forraljuk fel a tejszínt egy lábosban, majd a tűzről levéve keverjük el benne a kockára tört fehércsokoládét, amíg teljesen fel nem olvad benne. Tegyük hűvös helyre, de ne hűtőbe.

Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.

A tészta hozzávalóiból készítsünk egy finom blondiet. Gőz fölött olvasszuk meg a fehércsokoládét. A vajat keverjük habosra, majd egyenként adjuk hozzá a tojásokat és a vaníliás cukrot. Ha alaposan összekevertük, egyneműsítsük a csokoládéval. A lisztet keverjük el a sütőporral és legvégül, kis adagonként keverjük el a tésztával. A tortaformát vajazzuk ki, vagy béleljük ki sütőpapírral. Simítsuk el benne a tésztát és süssük tűpróbáig 180 fokon. Nekem ez kb 35 perc volt.

A kihűlt fehércsoki ganache-t robotgéppel verjük habosra. Nem lesz olyan, mint a sima tejszínhab, de láthatóan könnyebbé válik a krém. Ha ezt elértük, adjuk hozzá a vaníliás cukrot, juharszirupot és a mascarponet. Ízlés szerint tehetünk bele cukrot is, én nem tettem, nekem a fehércsoki és a juharszirup megfelelően megédesítette.

Ha a torta kihűlt, vágjuk ketté és töltsük meg a krém 2/3-adával, majd vonjuk be a maradék 1/3 krémmel.  A torta teteje egy kicsit domború lesz. Én ezt úgy orvosoltam, hogy miután kettévágtam, a tetejét fordítva tettem rá. A krémmel könnyen kiegyenlíthetjük. Tegyük hűtőbe fogyasztásig, tálaláskor pedig meg lehet locsolni még egy kis juharsziruppal.

1 megjegyzés:

  1. Még benne vagyok a 8 napban: nagyon sok boldog születésnapot kívánok! :-)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...