2013. január 14., hétfő

Túrós amerikai palacsinta fahéjjal

Az utóbbi időben a hagyományos palacsintához képest többször készítek amerikai palacsintát. Persze nem reggelire, inkább desszertnek. A kedvencünk a joghurtos lett (ez még nem került fel a blogra, de majd nemsokára), de mivel volt 1 kg túró a hűtőben, adta magát a recept. Ráadásul már próbálkoztam efféle palacsintával. Akkor a túrófánk tésztáját variáltam át (Túrófánkból palacsinta), most az amerikai palacsinta alapreceptjéből. Így ebben fele annyi a tojás és a liszt is. Sokkal könnyebb lett. A kicsik eperlekvárral ették, de fahéjjal is finom volt.
És még egy megjegyzés, 1 kg túróból bődületesen nagy mennyiség lett, legközelebb biztos csak fél kg-ból fogom készíteni.
A fotót jól összecsaptam, de alig tudtam két tányérfeltöltés között összehozni :)




Hozzávalók:
50 dkg túró, 2 tojás, tej, 20 dkg liszt, 2 ek méz, csipet só, fél zacskó sütőpor

A túrót törjük át és keverjük el a tojássárgával, mézzel, sóval. (Én botmixert szoktam használni, ettől a túró nagyon finom krémes lesz.) Verjük kemény habbá a tojások fehérjét, a lisztet keverjük el a sütőporral. A túrós keveréket lazítsuk fel kb 2 dl tejjel, adjuk hozzá a lisztet, majd a legvégül a habot.

Forrósítsuk fel a palacsintasütőnket, kevés olajjal kenjük meg. Kanállal adagoljuk a tésztát a serpenyőbe, majd lapítsuk el, formáljunk tenyérnyi korongokat belőle. Picit vegyünk vissza a tűz erősségéből, mert ha nagyon nagy tűzön sütjük, akkor belül nyers maradhat a tészta.

Forrón hintsük meg fahéjjal, (aki szereti porcukorral), esetleg mézzel, juharsziruppal is nagyon finom lehet. De ha van a spájzban egy jóféle nagyi lekvár, az az igazi :)

2 megjegyzés:

  1. Még nem sütöttem amerikai palacsintát, de tervezem egy jó ideje! Elmentettem a recepted, nagyon jól hangzik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm és ajánlom is szívesen. Majd írd meg, hogy sikerült :) Most egy joghurtos lesz soron, majd nézz be.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...