2013. augusztus 29., csütörtök

Mági bagettje 1.0 - avagy egy jó recept csapnivaló kivitelezése



Még az elején megígértem, hogy nem csak a sikereimről, de a konyhai kudarcokról is be fogok számolni. Természetesen velem is előfordul, hogy nem úgy sikerül egy étel, mint szerettem volna, de mostanában arra sem nagyon van időm, hogy azok a receptek felkerüljenek, amik valóban ízlettek.  Hát a mai bagett erősen a kudarcok kategóriába illik, ugyanis 7 éves kenyérsütő-pályafutásom során kevesebb rossz pékárut vettem ki a sütőből. Bár az első képen is látszik, hogy nem lett tökéletes, a második kép... no comment...
Reggel elfogyott a kenyér és varázsütésre az első bejegyzés, amit ma megláttam, az mági tönköly bagettje. Gyönyörűek lettek és most hogy elmúlt az a nagy hőség, újra beindul a sütögetés nálunk is. Azt az elején tudtam, hogy változtatnom kell majd a recepten, ugyanis nincs itthon tönköly liszt (öreg hiba! de előfordulhat, ha régen sütöttem...) Írta is, hogy finomliszttel helyettesíthető. Egyébként mást nem akartam változtatni rajta, szerintem  - a képek tanulsága szerint - úgy tökéletesek, ahogy vannak. De ugye... az ember lánya, ha már 4 éve itthon csücsül a gyerekekkel, nem úgy forog az agya, mint kellene... már az elején elrontottam az egészet, amikor is nekiálltam elkészíteni a "rántást". Igen, "rántás", de nem a klasszikus értelemben vett. Ez a bagett ugyanis water roux, másnéven tangzhong technikával készült. Ez azt jelenti, hogy 1 rész víz és 5 rész liszt keverékét összesűrítjük 65 fokon. (Mági részletesen leírta a technikát, és ráadásképp egy szuper kis receptet is találtok nála. A receptet Trollanyunak kell megköszönnünk. ) Szóval ott rontottam el, hogy bár Mági leírta, hogy csak 145 gr rántás kell, én nagy lelkesen nekiálltam megcsinálni 250 g vízből és 50 g lisztből. Ez ugye legnagyobb jóindulattal is bő kétszerese. Ez nem is lett volna baj, ha észreveszem, mert félretehettem volna a felét a hűtőbe. De csak a legvégén állt össze a kép, amikor leírtam, mit tettem a bagettbe. Tanulság: ha nem tudsz egyszerre két dologra figyelni, akkor ne táncikálj a konyhában kenyérsütés közben! Ez a tanulság, de nem fogom tudni betartani, mert a Kislányommal irtó jól szórakoztunk most is :) Aztán kiteregettem, felöltöztünk és elindultunk a bölcsibe a Kicsiért. Abban a reményben, hogy egy órán belül itthon vagyunk. És itt jön az eset másik nagy tanulsága: ha gyerekkel mész a bölcsibe, nem fogsz időben hazaérni. Következménye: túlkel a tészta. Hát ezek után már inkább lepénynek kellett volna kisütnöm, vagy nem is tudom... gondoltam, hátha lesz még belőle valami. No, valami az lett, csak éppen nem bagett!
Egy szó, mint száz, újra fogom készíteni és beszámolok róla megint :)

Szép napot Nektek!




























2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...