2013. augusztus 16., péntek

Kedvencünk, a ruccola - tésztával is!



























Semmi kétség, a ruccola a kedvencünk lett. Nem csak pizzára, hanem szendvicsekbe is, mindenféle husi mellé, sőt! tésztára is! Egyszerűen imádjuk az ízét, ha látok a piacon, nem kérdés, hogy veszek-e. És igen, a bolti nem olyan, mint amit a piacon kapni. A mi kis piacunkon ugyanis van egy hölgy, aki csak zöldeket, fűszernövényeket árul. Mindig frissen és fantasztikus ízzel. Ruccolát idén én is ültettem, de nem sikerült jól - ez a föld, ami nálunk van a tuján kívül nem sok mindennek kedvez. A paradicsom elszenved benne, de a fűszernövények nem igazán viselik jól. Jövőre nem is fogom kiültetni, maradok a cserépnél. De a lényeg, hogy itt gyönyörűséges ruccolát lehet kapni. Amikor először vettem, Kedvesen csodálkozva kérdezte: "Ez biztos, hogy ruccola?" Igen drágám, ilyen ez, ha nem nagyüzemben "gyártják". Kb 5-ször akkora levelek és az íze... hmmm.... össze sem lehet hasonlítani. Sajnos nálunk, nincs egész évben piac, így télen be kell majd érni a boltival, ha a  ruccola iránti szenvedélyünknek akarunk hódolni. De addig is, kár lenne kihagyni a friss piaci árut.
Ez a recept olyan egyszerű, hogy szinte leírni is tovább tart, mint elkészíteni. Szerintem a ruccola és a rokfort sajt nagyon jól passzolnak és én szeretem azt is, ha nem tobzódnak az ízek, hanem csak egy-két karakteresebb íz dominál. Ezért nem is bonyolítottam túl a szószt, ami inkább fűszerolaj. No, de akkor lássuk, mit is ebédeltem én a minap.

Hozzávalók

250 g spagetti
4-5 gerezd fokhagyma
3 ek olívaolaj
100 g rokfort sajt
1-2 marék ruccola
bors





Elkészítés

A vizet tegyük fel egy nagyobb fazékban a tűzhelyre. Amikor forr sózzuk, majd tegyük bele a tésztát. Főzzük ki.

Közben forró olívaolajon süssük illatosra az apróra vágott fokhagymát. (Ha van otthon fokhagymás fűszerolajunk, használhatjuk azt is.) A sajtot vágjuk vékony szeletekre, a ruccolát mossuk és szárítsuk meg.

A kész tésztát szűrjük le és forgassuk át a fokhagymás olíván, adjuk hozzá a sajtot és a ruccolát is. Frissen őrölt borssal szórjuk meg. 

Hát, ennyi... de azért finom is, nem csak egyszerű :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...